środa, 25 Wrzesień 2024,
imieniny obchodzą: Aurelia, Kleofas

Aktualności

A A A

Strona główna / Aktualności / Busem przez Europę – relacja z pierwszych dwóch dni wyprawy

Busem przez Europę – relacja z pierwszych dwóch dni wyprawy

data dodania: 2013-07-23 07:56:16

Pierwsze dwa dni za nami. Wyruszyliśmy w piątek 19.07.2013 z małym poślizgiem półtorej godziny z Krakowa, zabierając po drodze Tripowiczów z Katowic, Zawiercia, Jastrzębia i Raciborza.

W trakcie entuzjastycznej podróży do Wenecji zatrzymaliśmy się na krótkie zwiedzanie Wiednia. Podczas podróży przemierzając miasta spotykamy się z miłym nastawieniem ludzi machających nam i życzących powodzenia.

Po dwunastogodzinnej podróży dojeżdżamy do Wenecji. Na początku przerażeni stanem mostu łączącego wyspę z lądem i niemiłym zapachem glonów podkręcamy atmosferę ekstremalną przejażdżką wenecką taksówką. Pełni pozytywnych emocji docieramy do Piazza San Marco. Zwiedzamy tam plac Św. Marka wraz z dużą ilością zabytków dookoła.

Zmęczeni zwiedzaniem postanawiamy wrócić pieszo do samochodu. Droga do parkingu przypomina labirynt. W mieście jest niesamowita ilość budynków, mostów i wąskich uliczek. Pozytywnie zaskoczeni przyjaznym nastawieniem tubylców, z ich pomocą docieramy do parkingu i udajemy się do Trieste. Jadąc na nocleg do Trieste wzdłuż wybrzeża Adriatyku podziwiamy zachód słońca.

Na miejscu udajemy się na nocne zwiedzanie miasta oraz na poszukiwanie plaży na nocleg. Niestety szybko okazało się, że okoliczne plaże nie są nam pisane, ponieważ w większości składają sie z portów.

Postanawiamy poszukać noclegów w pobliskim mieście Muggia, bezproblemowo znajdujemy miejsce na parkingu przy porcie, gdzie miło spędzamy wieczór przy grillu i kosztowaniu miejscowych trunków.

Wypoczęci udajemy się w kierunku Chorwacji, by zwiedzić słynący z przepięknych krajobrazów Park Jezior Pilitwickich.

Więcej o pomyśle i planach całej wyprawy pisaliśmy tutaj: www.zawiercianin.pl/news/main/busem-przez-europe

Projekt wspiera Centrum Inicjatyw Lokalnych w Zawierciu i redakcja portalu zawiercianin.pl.